Direktlänk till inlägg 14 augusti 2013

5. He's nice

Av Mjao - 14 augusti 2013 20:43

Tidigare:

- Snälla! låt. mig. va! jag vände mig om och sprang. Jag hörde Liam säga "Hårda ord bro...". Jag hade bara svårt att ta in allt. Niall skickade sms och jag vart osäker om det verkligen var han och så visade det sig att det var det och jag fick skit. Sen kom Liam och jag flippade ur.

Jag torkade bort en tår från min kind och låste upp dörren till lägenheten och sjönk ner på golvet.


**Niall


Jema sprang. Vad gjorde jag?

- Hårda ord bro... sa Liam men jag kunde inte göra annat än tänka.

- Hon måste bara få tid att tänka! fortsatte han. Vi gick där ifrån, det stället gav mig nu ärr för livet, skada en annan människa. Jag tänkte låta henne smälta det men hon var speciell och jag var bara tvungen att veta hur hon var.


**Jema


Jag drog handen genom håret och försökte att sluta gråta. Niall Horan, en tjejs högsta dröm att få se. De kämpar för det men jag bara springer över honom och Liam. Seriöst, det måste vara någonting fel på mig.

Mobilen plingade till. Fan, inte Niall igen.

"Jema, jag är verkligen ledsen, jag menade inget illa med det jag gjorde..." jag läste det med en känsla jag inte kände igen. Det var inte frustration utan något nytt. Egentligen så hade jag ju fått svaren och en förlåtelse från honom så jag borde inte vara arg. Mina tårar började rinna igen. Mitt hjärta hade gett upp när Niall bad om förlåtelse, jag ville inte vara ovänn med honom.

"Jag vill inte ha dina förlåtelser jag vill ha en kram" knappade jag vant in. Jag snyftade och gick ut till köket, tog ett äpple och satte mig i soffan. Det fanns inget roligt på tvn så jag kollade runt lite på facebook. Jag sökte på Niall Horan. Hans senaste uppdatering var "Fan, sabbade min enda chans med henne!" något sött litet fan hade svarat "Det kommer fler chanser, ge inte upp det finns massor av tjejer där ute som gillar dig! Hon är inte värd dig!" jag fnös men något hög till i mitt bröst. Jag hade verkligen flippat ur.

Jag behövde något underhållande... Shopping!


**Louis


- Niall, är du inne? jag gick in i den upplåsta lägenheten. Niall? jag sparkade av mig skorna och gick in till vardagsrummet. Niall låg i soffan och lyssnade på musik. Jag gick fram till honom och petade till honom på huvudet, han ryckte till och vände sig förvånat om.

- Du borde verkligen låsa efter dig, började jag men hann inte längre förens Liam kom in i rummet i bara handduk.

- Tja Louis! sa Liam och nickade.

- Vad gör du här? sa jag. I handduk?

- Äsch, Niall träffade en tjej och blev nobbad så vi gick hit och jag ville inte gå hem. Ja, jag behövde duscha. sa han och ryckte på axlarna. Vad gör du här?

- Jag och Eleanor tänkte bowla och jag undrade om Niall skulle med... Vill du med? jag vände mig till Niall igen.

- Sure. han hoppade upp ifrån soffan.

- Jag med? frågade Liam vädjande.

- Visst men klä på dig först! sa jag och gick ut. Vi väntar!

Jag hörde Niall skratta där inne, fast han tystnade snabbt, antagligen smällde Liam till honom.

- Ska han med? frågade Eleanor och kramade om mig.

- Det visade sig att Liam var där också så, ska vi hämta de andra? hon nickade. Niall kom ut med Liam i släptåg.

- Tja Eleanor! Niall kramade Eleanor, Liam också. Visst det var länge sen de sågs men jag kunde inte låta bli att spänna ögonen i de. Eleanor tog min hand och log mot mig.

- Ska vi gå? hon hade genomskådat mig totalt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mjao - 21 april 2014 08:56

Ursäkta, jag var trött igår på det förra inlägget ska det stå epilog, inte prolog! I alla fall så tänkte jag att ni kunde få ett fint slut ändå men nu drar vi igång en ny story. Tyck till om hur novellen ska formas så ska jag göra ord av era förslag...

Av Mjao - 21 april 2014 00:10


**Jema 3 månader senare Liss och jag hade äntligen hittat tillbaka till varandra, Joshi hade gjort henne rädd så hon hade tagit avstånd från mig. När hon kommit tillbaka till skolan övertalade jag henne att allting var okej och att Joshi inte kund...

Av Mjao - 19 april 2014 09:52


Hejsan svejsan i lingonskogen! Jag borde inte göra annat än ställa mig i skamvrån men dels beror mitt försvinnande på nationella och min dator som just nu är ganska (helt) skruvad... Många av mina skrivbordstangenter är trasiga så det går inte att s...

Av Mjao - 27 februari 2014 19:52

Tidigare: - You look pretty sick... sa jag och drog efter andan. - Actually you don't look better at all. sa han tyst och jag rynkade ögonbrynen. Sen föstod jag att jag inte dolt mina känslor så bra idag vilket fick mig att förstå både Louis's och ...

Av Mjao - 25 februari 2014 21:29


    Tidigare: Sen rullade de in honom i ambulansen och körde iväg med blåljus. Jag började gå iväg mot Jemas lägenhet som inte låg allt för långt bort från Nialls lägenhet. Killarna fick jag prata med sen.   **Harry   Zayn, Liam och jag s...

Presentation

Hej du vackra leende!
Jag är en tjej på 13 vårar som är vid namn Molly.
Jag skriver 1D-noveller bara för att men håller inte på med det konstant eftersom att det tar upp en för stor del av min tid. :c
Hoppas ni förstår och tycker om kvaliteten på inläg

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur många kapitel vill ni ha av den här novellen?
 30
 40
 50
 60
 70
 80
 90
 100
 fler... o.o

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Andra novellbloggar, värda att läsa ♥


Ovido - Quiz & Flashcards