Direktlänk till inlägg 10 september 2013

11. Girl

Av Mjao - 10 september 2013 08:50

 


Tidigare:Hans glittrande ögon stirrade rakt in i mina och helt plötsligt så raderades luften helt emellan oss. Vi blev lite senare avbrutna av en harkling bakom oss. Jag gav Niall en oförstående blick innan jag vände mig om. Det kunde inte vara sant... Jag rodnade och tittade snabbt bort.


**Harry


Vi hade bestämt att mötas i Zayns lägenhet på kvällen. Alla var där utom Niall, vi röstade om vem skulle leta efter honom och självklart skulle det bli jag som fick göra det.

Klockan var nästan 22:00 och det var ganska kallt, vilket förvånade mig lite. Det var mitt i Augusti och då det brukar vara som varmast.

Jag knäppte min tröja och tre minuter senare gick jag in i trapphuset. Utan att tänka mig för så slet jag upp dörren och gick in till hans vardagsrum. Jag spärrade upp ögonen för att sedan vänta. Niall och en annan tjej vad jag trodde var Jema stod och grovhånglade.

Sekunderna passerade och de hade inte märkt mig än, jag äcklades lite grann men det var länge sen jag såg Niall så... kär? Jag harklade mig lite och lade armarna i kors. De tittade förvånat upp på mig, Jema rodnade och tittade lika fort bort igen.

- Hello, sa jag fjantigt. Niall blängde på mig en stund innan det gick upp för honom att vi hade bestämt.

- Oh, shit... mumlade han och drog handen genom håret. This is not good, right?

- I don't know... Maybe. jag flinade snett.

- I think I should go. sa Jema kort och tog sin väska. Niall drog tillbaka henne och gav henne en kyss innan hon gick ut ur rummet.

- I'll call you. sa Niall sedan och gick fram till mig, dörren stängdes och jag kunde inte hålla mig för skratt längre. Jag skrattade så mycket att jag var tvungen att sätta mig på golvet. Niall rynkade ögonbrynen och tog upp sin mobil.

- Hey, guys. What's wrong with Harry? He seems a little bit cracked of or something... jag slutade skratta och lade huvudet på sne.

- Oh yes... 3 minutes? faster... 1 minute! great see you then. han lade på samtalet och flinade åt mig.

- You're so weird... han började skratta han med och snart kom alla killarna in i rummet. De förstod ingenting så när jag och Niall hade lugnat ner oss kunde vi berätta.

Jag visste inte riktigt varför Niall hade börjat skratta, kanske på grund av mig, eller för att allt det här bara var ett skämt.

- So Niall... She did it or what? Liam var den ända som lyckats hålla sig för skratt när vi berättat.

- Yes, I think so but I don't want to think about what she have to get through tomorrow. An the team... It scares me a little. vi sansade oss efter den häftiga skratt-attacken och tittade på Niall.

- We'll have your back. sa Louis som satt närmast honom.

- Louis has right, if they'll fight against you we'll try anything. If this girl makes you happy, she'll be yours. sa jag och klappade honom på axeln.


**Jema


Det var det absolut pinsammaste jag varit med om. Kanske det jobbigaste också. Harry hade antagligen stått där en stund innan också vilket fick att rodna ännu mer. Jag behövde en tjejkompis, Liss.

"Shopping tomorrow? I am so confused,

need a girly day!" messade jag henne. Hon svarade nästan direkt. "Oh my god... You're dating Niall Horan?" jag suckade men visste att det skulle komma ut någon gång, han var känd för tusan! "I don't know... Can we talk about it tomorrow? Need you!" Jag hoppades att hon skulle förstå och bli en vän jag kunde gå till när jag än behövde det. "Sure, I'm free!"

Jag tog en banan och gick och satte mig i soffan. Tweetsen hade börjat strömma in. Några var väldigt elaka, några var ganska snälla. En tjej hade skrivit till mig; "Du kommer att förstöra Nialls liv din jävla hora!"

Jag blev lite rädd för hur de kunde hitta min twitter så snabbt, det hade gått från ca. 34 följare till flera tusen och de var inte snälla. En kommentar fick mig att ställa mig framför spegeln. Fet, det alla tjejer är rädd för. Ett ord på tre bokstäver som ofta ställs upp. Jag var inte fet... Ja, kanske lite för tjocka lår eller lite stora kinder...

En tår singlade sakta ner för min kind och det här var bara början...


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ohoh... Jag har studiedag idag så det kanske kommer upp en till del lite senare! Jaa, hon tycker hon e fet vilket vanligt problem va? cx


Mjao ♥♥

 
 
Ingen bild

Mathilda

10 september 2013 16:13

Ååååå, snälla ett till kapitel idag.

Mjao

10 september 2013 19:48

Jag ska försöka! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mjao - 21 april 2014 08:56

Ursäkta, jag var trött igår på det förra inlägget ska det stå epilog, inte prolog! I alla fall så tänkte jag att ni kunde få ett fint slut ändå men nu drar vi igång en ny story. Tyck till om hur novellen ska formas så ska jag göra ord av era förslag...

Av Mjao - 21 april 2014 00:10


**Jema 3 månader senare Liss och jag hade äntligen hittat tillbaka till varandra, Joshi hade gjort henne rädd så hon hade tagit avstånd från mig. När hon kommit tillbaka till skolan övertalade jag henne att allting var okej och att Joshi inte kund...

Av Mjao - 19 april 2014 09:52


Hejsan svejsan i lingonskogen! Jag borde inte göra annat än ställa mig i skamvrån men dels beror mitt försvinnande på nationella och min dator som just nu är ganska (helt) skruvad... Många av mina skrivbordstangenter är trasiga så det går inte att s...

Av Mjao - 27 februari 2014 19:52

Tidigare: - You look pretty sick... sa jag och drog efter andan. - Actually you don't look better at all. sa han tyst och jag rynkade ögonbrynen. Sen föstod jag att jag inte dolt mina känslor så bra idag vilket fick mig att förstå både Louis's och ...

Av Mjao - 25 februari 2014 21:29


    Tidigare: Sen rullade de in honom i ambulansen och körde iväg med blåljus. Jag började gå iväg mot Jemas lägenhet som inte låg allt för långt bort från Nialls lägenhet. Killarna fick jag prata med sen.   **Harry   Zayn, Liam och jag s...

Presentation

Hej du vackra leende!
Jag är en tjej på 13 vårar som är vid namn Molly.
Jag skriver 1D-noveller bara för att men håller inte på med det konstant eftersom att det tar upp en för stor del av min tid. :c
Hoppas ni förstår och tycker om kvaliteten på inläg

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur många kapitel vill ni ha av den här novellen?
 30
 40
 50
 60
 70
 80
 90
 100
 fler... o.o

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Andra novellbloggar, värda att läsa ♥


Ovido - Quiz & Flashcards