Direktlänk till inlägg 25 februari 2014

19. Calm

Av Mjao - 25 februari 2014 21:29

   

Tidigare: Sen rullade de in honom i ambulansen och körde iväg med blåljus. Jag började gå iväg mot Jemas lägenhet som inte låg allt för långt bort från Nialls lägenhet.

Killarna fick jag prata med sen.


**Harry


Zayn, Liam och jag satt i Liams bil påväg till sjukhuset för att möta Niall. Det var tyst men antagligen så tänkte alla på exakt samma sak.

Hur hade Niall egentligen tänkt när han hoppat var en obesvarad fråga som antagligen skulle få vara det ett tag till. Det var ju inte meningen att pressa honom direkt efteråt. Helt ärligt visste jag ju ens om han skulle vara vid medvetande när vi kom fram.

- Where did Louis go? frågade Liam efter en stund för att försöka få igång ett samtal. Det lyckades inte så bra eftersom att Zayn som satt bredvid Liam i framsätet bara ryckte på axlarna och tystnaden lade sig igen.


Vi kom fram till sjukhuset några tysta minuter senare och skyndade oss fram till receptionen där en brunblond dam i fyrtioårsåldern satt. Enligt hennes namnskylt var namnet Erika.

- Hello! How could I help you? frågade hon med en retligt ljus röst. Jag suckade och berättade att vi skulle träffa Niall Horan. Erika sökte på datorn och rynkade på ögonbrynen.

- I'm sorry, you'll have to wait in about 30 or 40 minutes before you can meet your friend. If you follow the blue line to the left you'll find a waiting room there you can wait. berättade Erika och pekade mot en gång lite längre bort. Liam stummade fram ett tack innan vi gav oss av.


**Louis


Jag knackade på dörren till Jemas lägenhet men fann den olåst och efter en stunds tvekan gick jag in och trampade av mig mina skor. Det verkade som rätt beslut eftersom att jag hörde hur duschen var igång och en sjungande röst vilket inte kunde vara någon annan än Jema, och om jag skulle vara helt ärlig så sjöng hon riktigt bra.

- Jema? jag knackade försiktigt på badrumsdörren och det blev tyst i rummet. Jag backade och lutade mig mot väggen bakom mig. Snart så öppnades badrums dörren och ett rött huvud med gröna ögon tittade ut. Hon andades ut och tittade upp på klockan över mitt huvud.

- Hey girl, how are you? frågade jag och lade huvudet på sned.

- I'm shaken and nude, so, I'll just go and dress myself up. There's a sofa in the living room. sa hon med hes röst. Jag log och gick ut och satte mig i den röda soffan.

Lägenheten var inte speciellt stor och jag insåg hur mycket jag tappat av det vardagliga livet. Att alla inte hade det så bra som jag. Då menade jag inte att Jema var fattig eller att jag skulle vara mallig men ärligt talat så hade jag mer pengar än vad jag behövde.

Lätta steg hördes bakom mig och snart satt Jema bredvid mig med uppspärrade ögon och iförd en grön stickad tröja över ett vitt linne och ett par jeans. Hon var orolig och ovetande, det syntes enda in i själen på henne även om hon försökte dölja det.

- So? What's happening? I'm confused, please! And don't spare my feelings, just tell me the truth. sa hon och drog en borste igenom sitt ganska tilltufsade hår.

- I don't really know that much. Just that when Niall went out to talk with you we began to feel a burning smell. When we ran out of the house it was on fire... jag berättade nästan allt för henne och jag såg hur hon föll samman. Jag valde att inte berätta om smärtan som fanns i Nialls ögon vid mitt sista möte med honom, eftersom att det antagligen skulle ge en värre effekt. Flera tårar hade redan runnit ner för hennes kinder.

- He's at the hospital now, so he's in good hands. I think you need some rest! sa jag mjukt och skådade hennes ögon som snabbt vaknade till liv.

- No! I'll go there right now! I don't care if I need to rest, this is more important than some drunk idiot or Liss! sa hon irriterat och kastade sig ut i hallen. Jag hakade upp mig på Liss och full idiot, det var så mycket som Jema inte berättat, saker som gnagde sönder henne inifrån och ut. Men det var bäst att låta henne göra som hon ville och jag ville ju också till Niall för att kolla till min bror.


**Jema


Sakta föll allting. Mitt liv blev till små söndermalda sandkorn när jag hårt klamrade mig fast vid det lilla självförtroende jag hade.

Med Louis vid min sida satt jag i en taxi som otroligt sakta tog sig fram på Londons gator. Jag trummade nervöst med fingrarna på mitt lår medan hela jag skakade. Jag hade haft fel i duschen, det var bara chock som gick över och då kom smärtan.

Snart kände jag en varm hand på mitt lår och jag vände mig mot Louis's blåa ögon. Han tittade oroligt på mig.

- It looks like you'll swoon any second. Are you sure that you want to do this right now? jag blundade, slappnade av och nickade. Jag kunde inte vara så självisk att stanna hemma med mina egna problem när Niall låg på sjukhus. Men jag ville heller inte bli ensam...


Taxin stannade och jag skyndade in till sjukhusentren med Louis hack i häl. Vi blev beordrade bort mot en gång och i ett väntrum längre bort så satt Zayn, Liam och Harry och väntade på att bli insläppta till sjuklingen.

Alla tre tittade upp och log mot oss när vi kom in i rummet.

- Hi, I guess we have to wait, or? frågade Louis och Zayn nickade. Jag kände en tung sten sätta sig på mina axlar och jag gick tamt bort till det ena hörnet av rummet och satte mig på en stol. Jag kände allas blicka mot mig men jag klippte bort det. Det enda stället jag ville vara på nu var i Nialls varma famn och gråta ut. Men det var ganska omöjligt.


Någon petade på min axel och jag vaknade upp från mitt dagdrömmande.

- Hey, Jema? Niall wants to see you. jag tittade mot den främmande damen framför mina ögon och ställde mig upp. Hon fölljde mig till ett rum där Niall tydligen skulle vara.

- Here it is, do you need anything just ring on the bell nest to the bed. sen lämnade hon mig och jag öppnade ivrigt dörren. Där låg min ängel och hela jag lystes upp. Sakta vacklade jag fram till honom och lade min hand in hans.

- Hi bad boy... sa jag hest. Niall slog upp ögonen och log snett mot mig. Han var kopplad till en massa slangar och hans knä var inlindat i ett bandage. Även hans handleder såg ut att vara illa däran. Ett långt jack sträckte sig över hans panna och jag kunde inte sätta mig in i den sortens smärta han kände.

- You look pretty sick... sa jag och drog efter andan.

- Actually you don't look better at all. sa han tyst och jag rynkade ögonbrynen. Sen föstod jag att jag inte dolt mina känslor så bra idag vilket fick mig att förstå både Louis's och sköterskans oroliga blickar.

- Something wrong? frågade Niall men jag bara skakade på huvudet. Sen böjde jag mig ner och gav honom en mjuk kyss på munnen. Jag satte mig sedan ner på en stol och lade huvudet på hans bröst, hans hjärtslag fick mig lugn. Ett lugn som jag inte hade känt på länge. Det var ett lugn som bara min prins kunde skapa...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oj, det var länge sen... Ta't chill friends! <33

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mjao - 21 april 2014 08:56

Ursäkta, jag var trött igår på det förra inlägget ska det stå epilog, inte prolog! I alla fall så tänkte jag att ni kunde få ett fint slut ändå men nu drar vi igång en ny story. Tyck till om hur novellen ska formas så ska jag göra ord av era förslag...

Av Mjao - 21 april 2014 00:10


**Jema 3 månader senare Liss och jag hade äntligen hittat tillbaka till varandra, Joshi hade gjort henne rädd så hon hade tagit avstånd från mig. När hon kommit tillbaka till skolan övertalade jag henne att allting var okej och att Joshi inte kund...

Av Mjao - 19 april 2014 09:52


Hejsan svejsan i lingonskogen! Jag borde inte göra annat än ställa mig i skamvrån men dels beror mitt försvinnande på nationella och min dator som just nu är ganska (helt) skruvad... Många av mina skrivbordstangenter är trasiga så det går inte att s...

Av Mjao - 27 februari 2014 19:52

Tidigare: - You look pretty sick... sa jag och drog efter andan. - Actually you don't look better at all. sa han tyst och jag rynkade ögonbrynen. Sen föstod jag att jag inte dolt mina känslor så bra idag vilket fick mig att förstå både Louis's och ...

Av Mjao - 20 november 2013 17:46

Tidigare: Jag började nynna på Whitney Houstons "I will always love you" och kände mig ganska frifull. Alla krig i min hjärna var som avstängda och jag försökte att inte tänka på vad som egentligen hade hänt tidigare. Varför hade jag egentligen tagit...

Presentation

Hej du vackra leende!
Jag är en tjej på 13 vårar som är vid namn Molly.
Jag skriver 1D-noveller bara för att men håller inte på med det konstant eftersom att det tar upp en för stor del av min tid. :c
Hoppas ni förstår och tycker om kvaliteten på inläg

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur många kapitel vill ni ha av den här novellen?
 30
 40
 50
 60
 70
 80
 90
 100
 fler... o.o

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Andra novellbloggar, värda att läsa ♥


Skapa flashcards