Direktlänk till inlägg 10 oktober 2013

14. Idiot to man

Av Mjao - 10 oktober 2013 18:14

Hej, jag är så sjuuuukt ledsen för att jag inte har uppdaterat på åratal och när jag loggar in så ser jag att några ändå kollar in varje dag för att förgäves se att jag inte har lagt ut någonting alls! Jag är jätte ledsen och menar det! Nu ska ni i alla fall få en till del! Allt kanske inte blir rätt i sammanhanget men det är bara mitt fel eftersom jag inte skrivit...

Btw (by the way) ska jag skriva med den här sortens text? Jag gör ett test nu och kommentera vad ni tycker! Puss ;**


   


Tidigare:

(Liss perspektiv) "I miss you, and who ever that Jema is. I'll kill her! And you know that I'm able to do that!" självklart visste jag det men jag kände mig helt lugn för hur i hela världen skulle han kunna hitta henne? Jag tänkte då inte på tidningar och vad som sen skulle hända när hon och jag började umgås...


**Jema


Niall hade gått och nu satt jag och Liss på Nando's och väntade på vår mat. Jag hade valt en vegoburgare och hon hade valt en ceasar-sallad.

Stämningen var ganska lätt och vi pratade på som om vi hade känt varandra i flera år. Jag kände blickar bränna mig i nacken men försökte att spänna bort det och fokusera på mig och Liss. Hon var väldigt lätt att prata med och hade enligt mig en ganska annorlunda smak. Hennes bruna blanka hår var uppsatt i en toffs uppe på huvudet och hon hade ett par klarblåa byxor, ett vitt linne och över linnet, en stickad väst i brun, blå och vit. Det var tufft och hon vågade sticka ut.

- So, how is it between you and Niall? You're pretty hard to read. frågade hon och jag suckade lätt.

- It's okay, I think. svarade jag och bet mig löst i läppen, besvärad av samtalsämnet. Att prata kärlek hade jag aldrig varit så haj på och så som jag öppnat mig inför Niall var inte jag. Eftersom att Jonte och jag var ganska olika i det så förekom det aldrig snack om att vara kär. Visst hade han retat mig när jag och en kille var ihop på mellanstadiet men längre än så hade vi inte pratat.

Jag hade inte äns haft en sådan relation till min mamma. Vi var ganska lika så, vi undvek gärna sådanna samtal om känslor och kärlek.

- I'm sorry I thougt... började hon beklagande men jag avbröt henne.

- No, no it's okay. I'm just not use to talk about feelings like this. jag gav henne ett varmt leende och efter ett tag så slappnade hon av och sköt undan det.

- Who are you then? I want to know more about you as person. Not as a student.

- I'm Jema Roth and I'm 18 years old... skrattade jag och hon himlade med ögonen.

- Are you that bad? frågade hon.

- Okay, hmm... jag funderade ut vad jag skulle säga och med en grimas kom jag på vad. My, my fader is dead. He died when I was 10 years old and well. It hurts. hon satte handen för munnen och jag kämpade imot the brännande tårarna.

Maten kom och jag kände en viss lättnad. Kanske skulle jag lyckas lirka mig undan för den gången, men jag visste att jag skulle bli tvungen att prata om det någon gång.

Jag tog en liten tugga av min vegoburgare och tuggade långsamt. Egentligen var jag inte speciellt hungrig men insåg att jag var tvungen att äta för att inte väcka misstankar.

- It looks like I'm the one who destroy everything... muttrade hon och petade på en oliv med gaffeln. Hon verkade inte heller så hungrig.

- No, you couldn't know and I was the one who decided to tell you that. You probably should've found it out by your self and I wanted you to hear it from me and not a stupid magazine. sa jag och pressade fram ett leende. Hon fnissade till. Ett gott tecken antog jag och en lättad suck slank ur min strupe.


-----


- Ready yet? frågade Liss för säkert sjunde gången. Vi var inne i min favorit-klädbutik, Liss hade redan hittat sina kläder och betalat medan jag stannat lite längre för att prova alla mina saker.

- Nope, 2 left. svarade jag och flinade vilket hon direkt märkte och suckade. Inte irriterat men... lite åt det hållet.

- Hiiii, Liss. sa en ganska ordentligt full mörk mansröst.

- Joshi, please leave... You don't need to be here! sa Liss nu irriterad. Jag försökte koppla ihop rösten och namnet med någon men det ända jag såg var den gröna mario-figuren.

- Isf thaft Jema-thinsg herfe wiath ysou? sa mannen med en dold avsmak i rösten. Vem trodde han jag var?

- No... She isn't... Please, we don't need to talk about it here. viskade Liss. Varför ljög hon, han var nog inte hennes bästa vän. Men det lät som en väldigt avundssjuk pojkvän...

Plötsligt ryktes dörren till provrummet upp och en mannen som hade ryckt upp dörren hade brunt spretigt hår och röda svullna ögon, påverkade av alkoholen. Han flinade och granskade mig noga från topp till tå. Jag var inte långt ifrån mina tårar och vände mig snabbt om för att inte börja tjuta.


**Liss


Joshi ryckte upp dörren till Jemas provrum och där stod hon i enbart en BH och sina byxor. Jag försökte putta undan Joshi ifrån dörren men han rubbades inte.

- Stop it Josh, I mean it! DON... hans hand pressades mot min mun men han stod kvar på samma ställe och granskade Jema som nu hade vänt sig om. Varför kunde inte jag få ha några vänner alls?

Butiksägaren kom runt hörnet och ställde sig och kollade på oss. Joshi släppte handen om min mun och stängde dörren halvt.

- Is everything okay here? frågade hon med en ljus stämma.

- Yes, everything is absoluwtley okay! sa Joshi men sluddrade till med rösten på slutet. Kvinnan tittade ner på mitt ansikte som var fyllt av rinnande tårar. Jag litade inte på min röst så jag bara skakade osynligt på huvudet. Hon tog upp en walkie-talkie ur fickan och pratade med någon, betydligt tyst.

Snart kom två poliser ut och frågade vad som hänt. Jag smög in till Jema som tyst tog på sig sin tröja och gick med mig ut. Hon såg bara chockad ut medan jag antagligen såg helt förskräcklig ut.

- I think you should come with us, young man! sa en av poliserna som var ganska kraftig och kort. Han var nästan en tredjedel så stor som Joshi. Joshi försökte slita sig ur polisens grepp men lyckades inte.

Jag fick följa med till polis-stationen men de lät Jema åka hem efter jag vädjat om det eftersom det var det minsta jag kunde göra. På grund av Joshi...

Jag satt så långt ifrån Joshi som möjligt i bilsätet. Hans blick brände hål i nacken på mig men det ignorerade jag för han var absolut inte någon jag ville prata med just nu. Jag hade mycket att förklara för Jema som det räckte. Min första riktiga och ända vän...


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Tack för alla som stått ut med att jag varit borta så länge! ♥♥♥ Applåd för er   


Mjao ♥♥

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mjao - 21 april 2014 08:56

Ursäkta, jag var trött igår på det förra inlägget ska det stå epilog, inte prolog! I alla fall så tänkte jag att ni kunde få ett fint slut ändå men nu drar vi igång en ny story. Tyck till om hur novellen ska formas så ska jag göra ord av era förslag...

Av Mjao - 21 april 2014 00:10


**Jema 3 månader senare Liss och jag hade äntligen hittat tillbaka till varandra, Joshi hade gjort henne rädd så hon hade tagit avstånd från mig. När hon kommit tillbaka till skolan övertalade jag henne att allting var okej och att Joshi inte kund...

Av Mjao - 19 april 2014 09:52


Hejsan svejsan i lingonskogen! Jag borde inte göra annat än ställa mig i skamvrån men dels beror mitt försvinnande på nationella och min dator som just nu är ganska (helt) skruvad... Många av mina skrivbordstangenter är trasiga så det går inte att s...

Av Mjao - 27 februari 2014 19:52

Tidigare: - You look pretty sick... sa jag och drog efter andan. - Actually you don't look better at all. sa han tyst och jag rynkade ögonbrynen. Sen föstod jag att jag inte dolt mina känslor så bra idag vilket fick mig att förstå både Louis's och ...

Av Mjao - 25 februari 2014 21:29


    Tidigare: Sen rullade de in honom i ambulansen och körde iväg med blåljus. Jag började gå iväg mot Jemas lägenhet som inte låg allt för långt bort från Nialls lägenhet. Killarna fick jag prata med sen.   **Harry   Zayn, Liam och jag s...

Presentation

Hej du vackra leende!
Jag är en tjej på 13 vårar som är vid namn Molly.
Jag skriver 1D-noveller bara för att men håller inte på med det konstant eftersom att det tar upp en för stor del av min tid. :c
Hoppas ni förstår och tycker om kvaliteten på inläg

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur många kapitel vill ni ha av den här novellen?
 30
 40
 50
 60
 70
 80
 90
 100
 fler... o.o

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Andra novellbloggar, värda att läsa ♥


Ovido - Quiz & Flashcards