Direktlänk till inlägg 27 februari 2014

20. Finally

Av Mjao - 27 februari 2014 19:52

Tidigare: - You look pretty sick... sa jag och drog efter andan.

- Actually you don't look better at all. sa han tyst och jag rynkade ögonbrynen. Sen föstod jag att jag inte dolt mina känslor så bra idag vilket fick mig att förstå både Louis's och sköterskans oroliga blickar.

- Something wrong? frågade Niall men jag bara skakade på huvudet. Sen böjde jag mig ner och gav honom en mjuk kyss på munnen. Jag satte mig sedan ner på en stol och lade huvudet på hans bröst, hans hjärtslag fick mig lugn. Ett lugn som jag inte hade känt på länge. Det var ett lugn som bara min prins kunde skapa...


**Jema 1 vecka senare


Dagarna hade passerat och jag var helt upptagen med läxor och skola. Liss hade inte hört av sig sen insidenten med Joshi och hon hade heller inte visat sig i skolan. Men jag hade ingen aning om varför. Stenen på mina axlar hade lättat lite och jag började fundera över vem Liss egentligen var. Kanske skulle jag aldrig få se henne igen...

Niall hade de inte låtit åka ifrån sjukhuset än, av vilken anledning visste jag inte men jag visste att hans mamma hade kommit vilket var bra eftersom jag inte kunde vara där.

Jag ville verkligen se honom igen eftersom att mina studier tog upp så pass mycket av min tid, det var hemskt. Snart var det sommarlov och jag och Niall kanske kunde få lite mer egen tid.


Mitt huvud snurrade och jag smuttade på mitt heta te innan jag åter fattade greppet om min penna för att bara fastna på vad jag skulle skriva näst.

Jag lade undan böckerna och tog upp telefonen för att gå in på twitter. Hatet hade minskat eftersom att jag helt enkelt hade raderat min förra profil och skapat en anonym användare. Det var inget nytt så jag stönade och lade ifrån mig mobilen igen men till min förvåning så lystes skärmen upp bara några sekunder senare.


From: Niall ;*

Hi babe! I just wanted to say that I'm home and if you want to come over to Harrys place your welcome. I'll live there for a while now... Hope you're not drowning in homeworks.

Love you <33


Jag blev överlycklig och skyndade mig att skölja ur min temugg och byta om eftersom att jag bara hade mjukisbyxor och linne på mig. Efter en stunds tvekan så valde jag ett par svarta jeans och en tunn tunika med vita blommor på. Jag drog ett par drag med maskaran innan jag skyndade iväg mot Harrys hus.


**Niall


- Good to have you back mate! sa Louis och boxade till mig på axeln.

Alla hade samlats hemma hos Harry för att 'fira' min hemkomst. Jag hade först protesterat men när det gäller de här killarna så släpper de inte i första taget... Dock så hade Liam och Zayn varit tvugna att gå tidigare så det var bara jag, Harry och Louis kvar.

- I don't even know why I couldn't get home earlier. Sure... I injured my knee pretty bad but... mumlade jag och lade pannan i djupa veck.

Såren var nästan borta fast jag tog tabletter för smärtan i mitt knä. Vi hade en del att ta i fatt på jobbet men teamet hade givit oss lite ledigt så vi hann samla oss från insidenten.

- Hey, just forget it and be happy that it didn't end more badly. sa Harry och lade ifrån sig telefonen han just lekt med.


Det ringde på dörren och Harry gick för att öppna. Jag tog upp mobilen för att svara alla oroliga fans på twitter men hann inte långt förän ett par svala händer lades över mina ögon. Ett brett leende spreds på mina läppar och jag vände mig om för bli mött av det absolut vackraste ansiktet i världen.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sent och kort! sorry <33 Även inga bilder... o.o

 
 
Maja

Maja

17 mars 2014 22:10

Hej! Är tillbaka efter en jätte lång paus och undrar ifall du har lust att läsa första kapitlet på min One Direction novell och kanske lämna en kommentar om vad du tycker? :)

http://hstyles.blogg.se

Mjao

10 april 2014 18:10

Herre jösses vad du skriver bra! Jätte fin blogg, lycka till! c:

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mjao - 21 april 2014 08:56

Ursäkta, jag var trött igår på det förra inlägget ska det stå epilog, inte prolog! I alla fall så tänkte jag att ni kunde få ett fint slut ändå men nu drar vi igång en ny story. Tyck till om hur novellen ska formas så ska jag göra ord av era förslag...

Av Mjao - 21 april 2014 00:10


**Jema 3 månader senare Liss och jag hade äntligen hittat tillbaka till varandra, Joshi hade gjort henne rädd så hon hade tagit avstånd från mig. När hon kommit tillbaka till skolan övertalade jag henne att allting var okej och att Joshi inte kund...

Av Mjao - 19 april 2014 09:52


Hejsan svejsan i lingonskogen! Jag borde inte göra annat än ställa mig i skamvrån men dels beror mitt försvinnande på nationella och min dator som just nu är ganska (helt) skruvad... Många av mina skrivbordstangenter är trasiga så det går inte att s...

Av Mjao - 25 februari 2014 21:29


    Tidigare: Sen rullade de in honom i ambulansen och körde iväg med blåljus. Jag började gå iväg mot Jemas lägenhet som inte låg allt för långt bort från Nialls lägenhet. Killarna fick jag prata med sen.   **Harry   Zayn, Liam och jag s...

Av Mjao - 20 november 2013 17:46

Tidigare: Jag började nynna på Whitney Houstons "I will always love you" och kände mig ganska frifull. Alla krig i min hjärna var som avstängda och jag försökte att inte tänka på vad som egentligen hade hänt tidigare. Varför hade jag egentligen tagit...

Presentation

Hej du vackra leende!
Jag är en tjej på 13 vårar som är vid namn Molly.
Jag skriver 1D-noveller bara för att men håller inte på med det konstant eftersom att det tar upp en för stor del av min tid. :c
Hoppas ni förstår och tycker om kvaliteten på inläg

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur många kapitel vill ni ha av den här novellen?
 30
 40
 50
 60
 70
 80
 90
 100
 fler... o.o

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Andra novellbloggar, värda att läsa ♥


Skapa flashcards