Direktlänk till inlägg 16 september 2013

13. Words

Av Mjao - 16 september 2013 18:21

  

Tidigare: - They have found me, Niall. I get hate... hon såg så skyldig ut där hon satt bredvid mig, som hon hade begått något brott. Det hoppades jag verkligen att hon inte gjort, men det tog mig hårt att hon blivit utsatt.

Jag visste hur hårt Eleanor hade det i början och hur det kändes för Louis. Äntligen förstod jag honom, eller "äntligen" är fel ord. Det här var fruktansvärt.

Jag visste inte vad jag skulle göra så jag drog in henne i en kram och viskade i hennes öra; "Remember this, you're not fat, you're not ugly, you're not stupid, you're beautiful and perfect.


**Jema


Jag tänkte spänt på om jag hade berättat för mycket för Niall. Visst, jag trodde honom men något inom mig sa att det här var en sjukt dålig idé.

Niall släppte taget om mig och tittade rakt in i mina antagligen darrande ögon. Jag var rädd, rädd för att jag inte skulle få en sån omfamning igen. Att allt det här bara var en dröm, en underbar dröm som jag inte ville skulle ta slut. Han strök undan ett hårstrå från min panna.

En outhärdlig tystnad spred sig i rummet, jag ville inte att den skulle fortsätta men jag hade inte röst till att prata så i stället viskade jag för att inte rösten skulle kunna spricka.

- Please Niall, say something... det blev grummligare för mina ögon och jag blundade. Tusentals tårar kröp ner för mina kinder utan min egna vilja. Jag visste inte vad jag skulle göra, jag var helt mållös.

- What do you want me to say?

Niall drog in mig i ännu en omfamning. Han var så varm. Jag låg mot hans bröst medans han pillade med mitt hår. Det räckte egentligen så och jag bestämde mig för att jag hade gjort rätt beslut, mina tankar skulle inte få vinna den här gången. Nu var det Niall och jag.

- That's okay, whatever it is, I like the sound of your voice... mumlade jag och han tittade ner på mig. Jag tittade tillbaka och han gav mig en mjuk perfekt kyss.


**Liss


Klockan var ungefär 11 vilket gjorde mig lite orolig. Jag hade uppfattat Jema som en person som inte bara sket i sånna här saker utan tog tag i saker för att få planen att gå igenom. Kanske var hon med Niall.

Tanken fick mig att fundera över om vad det var mellan de två. Det stog över allt på twitter, översvämmades i skvallertidningarna och massa bilder på instagram. Det var som ett stort kaos. Jag var absolut inget fan men jag antog att i nu-läget så visste i princip hela världen om den nyheten. Jema behövde antagligen någon på hennes sida och jag var villig att ta den platsen, för även om jag inte kunde sätta mig in i situationen så kunde jag förstå att hon inte kunde bära en sån tyngd alldeles ensam.

Jag plockade upp min telefon och letade efter hennes namn i kontaktlistan. Det gick snabbt.

Efter ungefär 2 signaler så svarade en brusten röst. Hade hon gråtit?

- Jema...

- Hi, it's Liss. Are you okay? frågade jag fundersamt. Hon harklade sig.

- Uhh, yes. We can talk about that later. When are we going to met each other and were. hon lät visserligen piggare men jag kunde självklart märka att allt inte stod rätt till vilket jag ändå hade förståelae för.

- How about lunch at Nando's 1:00 pm? frågade jag lätt.

- Of course! See you then, looking forward! jag kunde inte låta bli att le, hon kanske kunde bli min framtida nya bästa vän. Men ett sms från Joshi förstörde självklart mina ljusa planer. Han var mitt ex. och det var han som odlade fram mitt alkoholberoende.

"Fuck, Liss. Commmme over anddd drink sooome drionks with me and Jerryyy!" jag himlade irriterat med ögonen och såg direkt hur han slidat på knapparna. Han var mycket värre än vad jag var. Han rökte gräs och drack mycket mer än vad jag gjorde. Jag hade bara svårt att sluta när jag väl börjat...

"Never in my fucking life Joshi! I've got a much better life without you and now I've got Jema!" det dröjde inte länge innan jag fick ett till sms där det stod helt klart; "I miss you, and who ever that Jema is. I'll kill her! And you know I'm able to do that!" självklart visste jag det men jag kände mig helt lugn för hur i hela världen skulle han hitta henne? Jag tänkte då inte på tidningar och vad som sen skulle hända när hon och jag började umgås...


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Japp, äntligen ett till inlägg! Jag är sjuk och ligger hemma med feber så det kanske kommer bli ännu dåligare uppdatering än vad det redan är. Ledsen för det!


Mjao ♥♥

 
 
one direction novell

one direction novell

21 september 2013 11:31

bra del! :D hur gammal är duu??

- Rykterna om Niall i min novell är tyvärr sanna :(

http://novellermedonedirection.blogg.se

Mjao

19 april 2014 23:16

Tack, jag är 13 år ;P ♥ Synd...

 
one direction novell

one direction novell

24 september 2013 14:25

sjukt bra kapitel :D

http://novellermedonedirection.blogg.se

Mjao

8 oktober 2013 19:35

Tack! ♥ Blev föresten sjukt glad när jag såg att du hade läst o.o ♥♥

 
one direction novell

one direction novell

6 oktober 2013 12:28

aaw jättebra deeel!

http://novellermedonedirection.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mjao - 21 april 2014 08:56

Ursäkta, jag var trött igår på det förra inlägget ska det stå epilog, inte prolog! I alla fall så tänkte jag att ni kunde få ett fint slut ändå men nu drar vi igång en ny story. Tyck till om hur novellen ska formas så ska jag göra ord av era förslag...

Av Mjao - 21 april 2014 00:10


**Jema 3 månader senare Liss och jag hade äntligen hittat tillbaka till varandra, Joshi hade gjort henne rädd så hon hade tagit avstånd från mig. När hon kommit tillbaka till skolan övertalade jag henne att allting var okej och att Joshi inte kund...

Av Mjao - 19 april 2014 09:52


Hejsan svejsan i lingonskogen! Jag borde inte göra annat än ställa mig i skamvrån men dels beror mitt försvinnande på nationella och min dator som just nu är ganska (helt) skruvad... Många av mina skrivbordstangenter är trasiga så det går inte att s...

Av Mjao - 27 februari 2014 19:52

Tidigare: - You look pretty sick... sa jag och drog efter andan. - Actually you don't look better at all. sa han tyst och jag rynkade ögonbrynen. Sen föstod jag att jag inte dolt mina känslor så bra idag vilket fick mig att förstå både Louis's och ...

Av Mjao - 25 februari 2014 21:29


    Tidigare: Sen rullade de in honom i ambulansen och körde iväg med blåljus. Jag började gå iväg mot Jemas lägenhet som inte låg allt för långt bort från Nialls lägenhet. Killarna fick jag prata med sen.   **Harry   Zayn, Liam och jag s...

Presentation

Hej du vackra leende!
Jag är en tjej på 13 vårar som är vid namn Molly.
Jag skriver 1D-noveller bara för att men håller inte på med det konstant eftersom att det tar upp en för stor del av min tid. :c
Hoppas ni förstår och tycker om kvaliteten på inläg

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur många kapitel vill ni ha av den här novellen?
 30
 40
 50
 60
 70
 80
 90
 100
 fler... o.o

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Andra novellbloggar, värda att läsa ♥


Ovido - Quiz & Flashcards