Alla inlägg den 2 september 2013

Av Mjao - 2 september 2013 20:44

< Liss  


Tidigare: - Okay. McDonald's in about 20 minutes? frågade jag så lungt som möjligt fast jag egentligen var som en duracellkanin. Jag var så rädd för att ha förlorat honom för alltid.

- Yeah, sure... See you. han lät lite gladare och vi lade på. Var det här som en dejt?


Jag tittade mig förstrött omkring. Det var tvärt imot förra gången, det myllrade med folk överallt. Men vad kunde man vänta sig av London på helgerna. Jag förstod att det skulle bli svårt för Niall att ta sig dit och kände ett stygn av skuld. Det kunde inte vara lätt, men jag skulle ge honom tid. Om det så skulle ta hela dagen, jag hade inte något annat för mig. Jag gick och shoppade, visst, kul men ensam? Tiden går oändligt sakta när man inte har några vänner. I klassen hade jag visserligen träffat en tjej vid namn Liss. Hon hade brunt hår ner till bröstet och hade små smilgropar. Vi hade mycket gemensamt, nästan allt förutom att hon var från Kanada och jag från Sverige. Hon var riktigt duktig på engelska vilket var tur för franska var inte min bästa sida...

Jag hörde skrik och tittade genast åt ljudet. En stor klunga tjejer stod och sträckte sig in mot vad jag trodde var Niall. Skulden kom tillbaka och jag suckade. Han lyckades tränga sig förbi alla skrikande fans och tittade sig omkring. Jag ställde mig upp och han såg mig direkt och började springa mot mig, några vakter följde efter honom.

- Hi! Can we pic another place? flåsade han.

- Sure... I understand, but were.

- We could go to my place and eat some pizza? han tittade flörtigt ner på mig. Ja, han var den kortaste i bandet och jag var kortare än honom. I min familj hade vi aldrig varit långa.

Jag nickade och snart var fansen i fatt oss. Han sträckte ut sin hand mot mig och höjde ett ögonbryn. Jag tog den fundersamt och vi sprang mot vägen. Niall vinkade till sig en bil och drog med mig in i den.

- My home... mumlade han och satte handen för ansiktet.

- What's wrong. frågade jag försiktigt för att inte verka på. Han tittade på mig och lade huvudet på sned. Det var som att han inte ville säga det.

- They've seen us together now so tomorrow will be... han avslutade inte meningen men jag förstod ändå. Han menade att det skulle bli en massa prat om vem jag var. Vem är Nialls flick-vän? Vad händer Niall Horan? eller Niall har en ny flört!

Jag suckade ljudlöst och vände ansiktet utåt mot vackra London. Egentligen hade jag ingen aning om vart vi skulle så jag fick helt enkelt lita på Niall.

Vad var det med honom, man kunde inte motstå honom. Han var som en levande titanic-film eller något. Jag var skeptisk till en början men kunde inte sluta undra vem han var, hans personlighet och livsstil. Sen var han ju bara otroligt söt med sina irländska drag. Man lade märke till honom.

Vi rullade in på en ganska folktom gata, chaufören stannade och vi klev ur. Niall höll upp dörren för mig till det stora våningshuset. Jag rodnade lite men gick lydigt in.

Fyra trappor senare stod vi utanför Nialls dörr, han kände på fickorna och drog smidigt upp en nyckel. Han vred runt och dörren gick upp.

Lägenheten var enorm. Ja, i mina ögon så är en lägenhet som en liten yta som man kan röra sig på, äta på, laga mat på, sova på och vara på. Inget jäkla hus med en stor balkong, ett masterchef kök och en jätte tv. Men vi alla har ju olika syn på världen.

Jag kom snabbt på mig själv med att stirra och tittade förläget ner på mina skor. Han flinade och lyfte upp mitt huvud igen.

- You're blushing. Why? frågade han och jag ville gärna titta ner igen, men han höll kvar.

- Why me, Niall? I'm just a normal girl from Sweden. Pic another one. han rynkade pannan och släppte sakta min haka. Det syntes att han försökte komma på något att säga.

- You're special. Glowing eyes, a wonderful smile. Why not? jag kunde inte låta bli att le. En tystnad spred sig i rummet. Jag bröt den.

- Are we going to eat that pizza or not? frågade jag lite skämtsamt. Han tog snabbt upp sin mobil och slog in nummret.

- What would you like? frågade han. Jag ryckte på axlarna.

- Something new... I'll take that you'll take. han himlade med ögonen och jag smälte. Han var verkligen vacker. Att jag inte upptäckt det förut.

Niall beställde maten och vi gick och satte oss i hans soffa.

- Now it's my turn to ask you something. sa han och jag stelnade till. Why did you changed your mind?

Jag spärrade upp ögonen och skrattade till.

- Why? Cause I was dreaming about you and me as old people. I want to see who you are inside. Bad boy, good boy and then.

- Oh... I don't really know if I'm a bad boy or a good boy. I think good. Ask the other lads, I think they'll know better. jag nickade och log. Han var nog en toppenkille. Och jag ville bara veta ännu mer om honom.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ja, fortfarande segt och jag förstår om ni tröttnar... Men snälla lämna inte för det! Kommentera och säg vad ni vill ska hända så kanske just era önskemål kommer med!


Mjao ♥♥

Presentation

Hej du vackra leende!
Jag är en tjej på 13 vårar som är vid namn Molly.
Jag skriver 1D-noveller bara för att men håller inte på med det konstant eftersom att det tar upp en för stor del av min tid. :c
Hoppas ni förstår och tycker om kvaliteten på inläg

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur många kapitel vill ni ha av den här novellen?
 30
 40
 50
 60
 70
 80
 90
 100
 fler... o.o

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Andra novellbloggar, värda att läsa ♥


Ovido - Quiz & Flashcards