Alla inlägg den 11 oktober 2013

Av Mjao - 11 oktober 2013 19:59

Tidigare: Jag satt så långt ifrån Joshi som möjligt i bilsätet. Hans blick brände hål i nacken på mig men det ignorerade jag för han var absolut inte någon jag ville prata med just nu. Jag hade mycket att förklara för Jema så det räckte. Min första riktiga och ända vän...


   


**Jema


Jag kramade om min hjärtformade kudde och stirrade blint framför mig. Jag förstod ingenting, varför hade Liss tjatat om att att jag inte skulle följa med till stationen. Var Joshi farlig? Hur som helst var han inte rolig och grön...

Jag hade visat mig halvt naken inför en främling!

Kudden var blöt efter de få tårar jag låtit släppas ner. Varför skulle det hända just mig. Säkert skulle det bli något stort eftersom att det påverkade tidningar som påverkade mig som i sin tur påverkade... Niall... Ja, vad skulle han säga om situationen, skulle jag verkligen våga berätta något för honom?

Alldeles för många tankar fyllde mitt huvud, jag fick snabbt ont i huvudet. Jag pressade min ena hand mot tinningen. Mina kläder som jag haft under shoppingturen hade jag bytt ut till ett par haremsbyxor och en slapp gammal T-shirt med ett "BAM"-tryck på.

Min mobil vibbrerade på soffbordet och jag tog upp den efter ett tags tvekan. Liss namn lystes upp på skärmen och jag tryckte på svara.

- Hi Liss, pep jag men harklade mig snabbt.

- Hello Jema... det var Joshi.

- What have you done to Liss? frågade jag tyst för att inte släppa ut min vrede.

- Oh nothing attole actually. I want her... Not you so leave her! väste han ovanligt kontrolerad eftersom han vart väldigt full nyligen. Men då slog det mig, det var inte Joshi.

- Who are you? frågade jag halvt panikslaget.

- I'm just a friend to Joshi, that's all. But we both love Liss so keep your dirty little hands cut from her! det fick mig nästan att brista ut i skratt i stället.

- Hah, do you think I'm in love with her? Please, You're kidding me, right? sa jag och min självsäkerhet smög sig tillbaka.

- Let's make this easy for you, I'm outside your flat. Leave her or I'll kick in your fucking door and then I'll kill you.

Jag tröck av samtalet och suckade tungt. Snabbt flög jag upp ur soffan och låste dörren ut och dörren till altan bara för att vara på den säkra sidan men visst hur skulle han kunna sparka upp min dörr?


**Harry


Jag gick längs gatorna med mina två livvakter lite längre bakom mig. Det var dock inte nödvändigt... Det var ganska folktomt och det var mest bara folk som var vuxna som stressat halvsprang, sen till något kanske.

Egentligen var jag inte påväg till något. Bara hade långtråkigt eftersom vi hade haft en relativt lugn vecka med enstaka intervjuer. Då hade man chansen att ryckas tillbaka till verkligheten för att sedan upptäcka vilken enorm tur man hade.

- Harry is it you? sa en kvinnlig röst och jag tittade mig om. Hon var ganska kort, ungefär lite mer än ett halvt huvud kortare än mig. Hennes bruna hår hängde över hennes axlar och hon såg ut som hon hade gråtit.

- Yeah, log jag. Hon verkade inte vara något av ett fan men man kunde aldrig veta riktigt säkert.

- Can you please try to tell Niall that he wont kill me when I've told Jema... a thing? sa hon men hennes röst brast i slutet. Jag kunde inte förstå vem hon var och vad hon ville Nialls flickvän men Jema har väl också vänner.

- What are you going to tell her and who are you? frågade jag och rynkade pannan.

- Nothing, but please, Jema is really important to me and I don't want to spend the rest of my life with my fucking drunk ex. boyfriend! tårar fyllde hennes ögon och hotade med att rinna över kanten. Jag drog in henne i en vänskaplig kram. Hon stretade inte emot men det verkade som om hon inte riktigt visste vad som var upp och ner just nu.

- I'll tell him. sa jag. No problem! jag släppte taget om henne och hon log ett frampressat leende mot mig.

- Thank you, I should go now... Bye! hon gick åt hållet jag kommit ifrån och fortsatte gå. Jag fortsatte, också gå glad över att ha gjort någons dag lite bättre.

Jag kom fram till storgatorna igen och jag slogs av ett folkvimmel. Fort drog jag upp min hoodie och placerade mina solglasögon för ögonen. Mina två livvakter, George och Dave kom även lite närmre och det var dags igen. Men det var jag själv som satt mig i den situationen!


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Aja, sådär, en riktigt kort del men en del blev det! Hur ska det gå? Och kommer Harry säga det till Niall?


God Natt //Mjao ♥♥ (Ps, KOMMENTERA och gör min dag! och föresten... Jag hittade på namnen på livvakterna, ingenting som jag vet Ds.)

Presentation

Hej du vackra leende!
Jag är en tjej på 13 vårar som är vid namn Molly.
Jag skriver 1D-noveller bara för att men håller inte på med det konstant eftersom att det tar upp en för stor del av min tid. :c
Hoppas ni förstår och tycker om kvaliteten på inläg

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Hur många kapitel vill ni ha av den här novellen?
 30
 40
 50
 60
 70
 80
 90
 100
 fler... o.o

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Andra novellbloggar, värda att läsa ♥


Ovido - Quiz & Flashcards